Keski-Suomen hyvinvointialueen vaali-ilmoitus

ILMOITUS SUPERIN LUOTTAMUSMIESVAALEISTA

KESKI-SUOMEN HYVINVOINTIALUEELLA

Hyvinvointialueella on avoinna kolme (3) 100 % päätoimista pääluottamusmies ja yksi (1) 50 % pääluottamusmies sekä kolme (3) varapääluottamusmies paikkaa.

Lisäksi hyvinvointialueelle valitaan kymmenen (10) luottamusmiestä.

Työnantajaneuvottelut eivät ole vielä käytynä vaalien alkaessa, joten pääluottamusmies, varapääluottamusmies ja luottamusmies määriä haetaan alkuun olemassa olevien määrien mukaan. Huomaathan, että määrät saattavat muuttua, kun keskustelut työnantajien kanssa saadaan käytyä ja em. luottamusmiesten määrä työnantajaneuvotteluissa kaudelle 2024–2026 vahvistetaan.

Vaalikelpoisuus ja äänioikeus

Vaaleissa vaalikelpoisia ja äänioikeutettuja ovat ne SuPerin varsinaiset jäsenet, jotka ovat vaalien alkaessa kyseisen hyvinvointialueen palveluksessa.

Vaalikelpoisuus ja äänioikeus perustuvat jäsenrekisterissä oleviin jäsentietoihin. Jäsen on aina itse vastuussa jäsentietojensa oikeellisuudesta.

Vaalien ehdokasasettelu käynnistyy 3.10.2023 klo 00.15 ja päättyy 13.10.2023 klo 16.00.

Pääluottamusmiesehdokkaaksi asetutaan sähköisessä järjestelmässä, johon kirjaudutaan osoitteessa www.superliitto.fi/luottamusmiesvaalit. Järjestelmään kirjaudutaan henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteen avulla.

Ehdolle asetutaan pääluottamusmieheksi. Ehdolle ei voi asettua pelkästään varapääluottamusmieheksi.

Äänestysaika on 1.11.2023 klo 00.15 - 13.11.2023 klo 16.00.

Äänestäminen tapahtuu vaalijärjestelmässä, johon kirjaudutaan osoitteessa www.superliitto.fi/luottamusmiesvaalit

Luottamusmieheksi ilmoittaudutaan omalle ammattiosastolle.

Ilmoittautumislomake löytyy: www.superliitto.fi/luottamusmiesvaalit

Lisätietoja saa super413@superliitto.fi tai osoitteesta www.superliitto.fi/luottamusmiesvaalit.

Kaisu Närhi                                                                     Tanja Viitanen-Bernitz

keskusvaalilautakunnan puheenjohtaja                          keskusvaalilautakunnan sihteeri
Jyväskylän ammattiosasto  413                                      Jyväskylän ammattiosasto  413