Poliittinen Lakko 13-14.2.2024

Nyt VAKA lakkoilee myös Jyväskylässä!

SuPer on julistanut poliittisen lakon varhaiskasvatukseen. Lakko toteutetaan kaikissa pääkaupunkiseudun ja tiettyjen kaupunkien varhaiskasvatuksen yksiköissä julkisella ja yksityisellä sektorilla 13.–14.2.

SuPerin tavoitteena on löytää ratkaisu neuvotellen, muistuttaa puheenjohtaja Silja Paavola.

– Nyt tulisi etsiä yhteinen tahtotila ja neuvotella aidosti. Työmarkkinamalliin tulee löytää ratkaisu, jonka avulla jatkossakin alakohtaisia epäkohtia voidaan korjata myös palkkauksen avulla. Muutoin koulutetun henkilöstön saatavuus sosiaali- ja terveydenhuollossa ja varhaiskasvatuksessa heikkenee yhä edelleen. Näiden sektoreiden työntekijät ovat avainasemassa tuottamassa keskeisiä lakisääteisiä palveluita. He mahdollistavat myös muiden suomalaisten työssäkäynnin ja yhteiskunnan toiminnan.

▶️ Katso tarkemmat tiedot lakon toteutuksesta SuPerin verkkosivuilta: https://www.superliitto.fi/viestinta/tiedotteet-ja-kannanotot/super-julistaa-poliittisen-lakon-paakaupunkiseudun-ja-tiettyjen-kaupunkien-varhaiskasvatukseen-13-14.2/

SuPer järjestää jäsenwebinaarin maanantaina 12.2.2024 klo 17–18. Webinaarin aiheena on hallitusohjelmavaikuttamisen ajankohtainen tilanne ja SuPerin järjestölliset toimet.

▶️ Ilmoittaudu mukaan Oma SuPerissa. Saat osallistumislinkin sähköpostiisi ma 12.2. iltapäivän aikana.

#SuPerEIhallitusohjelmalle #varhaiskasvatus #vaka #poliittinenlakko #SuPerliitto